2 Ekim 2009 Cuma

Büktel ile Bulunmaz'ın sanatsal ifade olanaklarını imha etmek için Mustafa Demirkanlı'nın başlattığı LİNÇ KAMPANYASIna omuz verenlerin de bulunduğu...

"Türkiye Tiyatro Kurultayı"nı irdelemeye yeltenmek!


Aşağıdaki video, bir kıraathane ortamında çekildiği için, her ne denli "samimi" bir görünümde olsa da, düşünsel anlamda pek işlevsel olamadı. Ancak, Orhan Kazbek'in söyledikleri, son derecede önemli düşünsel ipuçları içeriyor. "Türkiye Tiyatro Kurultayı"na katılıp bir de konuşma yapan Orhan Kazbek, bakınız bu "Kurultay" için ne diyor:

"Abi ben, ben kısa ve öz konuşuyorum; Ondan sonra herkes bana saldırıyor. (...) Orada ("Kurultay"da / HB) hepimizin salonu terk etmemiz gerekiyordu. Açık ve net bir şekilde. Adam (Ömer F. Kurhan / HB) kendi dükalığını kurmak için şatosunu kurmuş, muhafız arıyor! (...) Onlar bir derece değil, bir çukur! Yani sıfır noktası değil, sıfır noktası bir derecedir. Onlar bir çukur; bana göre! (...) Böyle olduklarını bilsem, bir daha da gitmem zâten!"


Hilmi Bulunmaz; Özgür Başkaya, Dündar İncesu ve Orhan Kazbek'le Şişli'deki bir kıraathanede! from BTV on Vimeo.