21 Kasım 2009 Cumartesi

nedim saban
Profili göster
Diğer seçenekler 13 Ekim, 10:52
Kimden: "nedim saban" ...@superonline.com>
Tarih: Tue, 13 Oct 2009 10:52:27 +0300
Yerel: Salı 13 Ekim 2009 10:52
Konu: Re: {Tiyatro Dünyası} Re: hamlet
Yanıtla Yazarı yanıtla Yönlendir Yazdır Kişisel ileti Aslını göster Bu iletiyi bildir Bu yazarın iletilerini bul

Mehmet Bey,
Ben size Sahnetozu üzerinden çok daha sıcak bir yanıt yazdım. Yayınlanmadıysa bu benim sorunum değil. Telefon ettiğiniz zaman ise yurtdışında bir festivaldeydim ve zaten hemen ilk telefonun ardından siz yazıyı Sahnetozu üzerinden yayınlamıştınız. Kimseyi kimseye şikayet etme gibi bir stilimin olmadığını beni tanıyanlar çok iyi bilir. devlet sanatçılarıyla ilgilenseydim, yaz sıcağında Arslanköye gitmezdim. Ya da bir önceki yazım Türkiye'nin ilk transseksüel tiyatrocularıylaydı! Bu tartışmayı burada kapatarak, sanat tartışmalarında buluşmayı diliyorum. Zaten neyi tartışmak istediğinizi anlayamadım. Ümmiye Hanım, sizden aldığı eğitime borçlu olmadığını söylüyor. Mersin'de aşağılandığını söylüyor ama sizi suçlamıyor ki! Bence merceği güzel bir olaya çevirelim. Arslanköy gibi bir yerde iki tane tiyatro var, Hamlet oynanıyor. Keşke tüm Tükiye böyle olsa diyelim. Güzel oluşumlar üzerinden polemiğe girmeyelim. Farkındaysanız yazımda gerek ödülün, gerek devlet yardımının polemiğini bile yapmadım, sadece güzel bir oluşuma destek verdim. Sizin de öyle yapmanızı dileyerek, iyi bir sezon geçirmenizi umuyorum.

Message -----
From: mehmet tekkanat
To: tiyatrodunyasi@googlegroups.com
Sent: Monday, October 12, 2009 11:35 PM
Subject: {Tiyatro Dünyası} Re: hamlet

Sayın Nedim Saban; elbette siz Sayın Ümmiye Hanım'ın size söylediklerini yazmışsınız. Bunda anlaştık zaten. Ümmiye Hanım, benim verdiğim kurslara geldi ve diğer kursiyerlerime ne verebildiysem kendisine de yardımcı olmaya çalıştım. Ama "kendisiyle, ya da köylü vatandaşlarımla kim nasıl alay etmiş" bu konuyu çözemedim. Eğer böyle bir durum olmuşsa, böyle bir densizliği kim ya da kimler yapmış? "Mersinli tiyatrocular" diye genelleme hoş değil. Yıllardır Mersinli gençleri yetiştirmeye çalışmış ve son on yılda 30'dan fazla gencimizi konservatuarlara kazandırmış "bir Mersinli tiyatrocu" olarak üzüntü duymaktayım. Ayrıca polemik yapma gibi bir derdim asla olamaz. Zahmet edip telefonlarımıza çıksaydınız, ya da sekreterinize verdiğimiz telefonumuza dönseydiniz daha iyi anlaşırdık sanırım. Ama etiketimizde "devlet sanatçısı" yazmadığı için mi bir yanıt yazma gereğini duymadığınız gibi, bizi Sayın Faik Beye şikayet ediyorsunuz? Ümmiye Hanım'a eğitim verenler gazete de okuyor, dergi de. Gelişmeleri yakından takip ediyor ve köylülerimizin başarıları ve ödülleriyle gurur duyuyor, hiç merak etmeyin. Saygılarımla... Mehmet tekkanat

---------------------------------------------------------------------------­---
From: nedimsa...@superonline.com
To: tiyatrodunyasi@googlegroups.com
Subject: {Tiyatro Dünyası} hamlet
Date: Mon, 12 Oct 2009 06:58:38 +0300

Sevgili Faik Ertener,

Burada bir yanlış anlama sözkonusu. Lütfen emek veren köylü kadınlar üzerinden polemik yapılmasına alet olma sevgili dostum. Arslanköy tiyatrosunun kurucusu olan ve yazıma konu olan Ümmiye Hanım, sizin köyü ziyaret ettiğiniz tarihte Mersin'e taşınmıştı ve tiyatro dersleri alıyordu. Aynı dönemde, tiyatro topluluğu mecburen ikiye bölündü. Ancak, Ümmiye hanım, tiyatro dersi almadan önce de, oyunlar yazmış ve bu ekibi kurmuştur. Ve tiyatro dersi almadan önce birgün tiyatronun ne olduğunu merak ederek köylü arkadaşlarıyla Mersin'e inmiş, Mersin'de tiyatro izlerken alay konusu olmuştur. Ben, bana anlattıklarını aynen kaleme aldım. Bunları sahnetozu grubuna da yazdım ama nedense maillerim halen gruba düşmedi. Kendi memleketinde alay konusu olan Ümmiye Hanım, aynı şalvar ve lastik ayakkabıyla yurtdışında ödül alır ve ayakta alkışlanır! Eğitim aldıktan sonra, Arslanköy'e döner ve ikinci topluluğu kurar. Bu arada, ilk kurduğu topluluk, köyün okulunun müdürü tarafından desteklenmektedir. Ancak Hamlet'i oynayan topluluk, onlar değildir. O topluluk, devlet desteği aldığı gibi, Ümmiye Hanım'ın yazdığı oyunla Afife Jale ödülü de almıştır. Sizin de davet ettiğiniz topluluk, sanırım budur. Ümmiye Hanım, Milliyet Sanat Dergisi'ndeki söyleşimizde eğitim aldığını açık açık söylüyor zaten. Ancak eğitim almadan önce de oyunlar yazmış. İşin ilginç yanı, yazı Ağustos sayısında yayınlandı ama tepkiler ancak yazı Sahnetozu grubuna ve bloga düştükten sonra Eylül sonunda gelmeye başladı. Buradan da şu çıkarımı yapıyorum, Ümmiye Hanım'a eğitim verenler gazete, dergi bile okumuyorlar galiba! Biliyorsunuz bugüne kadar mesleğim adına hiçbir tartışmadan kaçmadım, doğruları savundum, yanlış birşey yaptımsa özür diledim ama eğer üreten pırıl pırıl bir insanı vurmaya kalkarlar, üzerinden prim yapmaya çalışırlarsa ayıplarım doğrusu!

(Kaynak: sahnetozu)