25 Aralık 2007 Salı

Ördek Çorbası

Hint yoldaşıyla...


Hilmi Bulunmaz
30 Mart 2006


Hayatımda hiç ördek çorbası içmedim. Tadını bilmem. Rengini görmedim. Nasıl içildiğini, nelerden önce ve nelerden sonra içileceği konusunda hiçbir bilgim yok. Neye yaradığını, insana ne gibi bir katkı sağladığını bilmiyorum. Ancak hep duyarım böyle bir çorba olduğunu…

Peki bu denli uzak olduğum bir konuda neden yazma gereği duyuyorum?.. Hiçbir nedeni yok. Sadece yazmadan duramıyorum. Başka bir nedeni yok. Yani kısaca yazmak için yazmak denilebilir yaptığıma. Bu cesaretimi nereden alıyorum?.. Sanırım ülkemizin içinde bulunduğu düzeysiz ve yavşak durumdan kaynaklanıyor cesaretim. Öyle durumlarla karşı karşıya geliyorum ki, şaşkınlığım her geçen gün artarak sürüyor. Örneğin şarkı söylemek için şarkı söyleyen, resim yapmak için resim yapan, sevişmek için sevişen, işemek için işeyen, küfür etmek için küfür eden… o denli çok insan var ki ülkemizde. Ben de yazmak için yazanlar safına katılabilmek derdinde olduğumdan, bu tür saçmalıklara başvurmaya başladım…

Evet, gelelim ördek çorbası meselesine. Ne diyordum?.. Evet efendim, bendeniz hayatı boyunca bir çay kaşığı yada bir yudum olsun ördek çorbası içmemiş bir insan olarak, kendimi çok şanssız ve bedbaht hissediyorum. Siz bakmayın öyle gündüzleri ağzımı ördek çorbası içmiş ayaklarına yatar vaziyetlerde şapırdattığıma… Yok öyle bir şey. Ben hiçbir zaman içmedim bu ördek çorbası denilen zamazingodan. Siz, evet siz bayım, hiç ördek çorbası içtiniz mi?.. Yada içen birini gördünüz mü?.. Yoksa siz de benim gibi gariban ve geri zekalı biri misiniz?.. Ördek çorbası içen bir tanıdığınız yada akrabanız yok mu?.. Vah vah!..Çok üzüldüm doğrusu. Hem kendi adıma ve hem de sizin adınıza çok üzüldüm. Siz bakmayın benim durumuma. Ben ihtiyarlamış ve bunamış bir insan sayılırım artık. Siz daha genç sayılırsınız. Genç olduğunuzu tahmin ediyorum. Nereden mi biliyorum?.. Dünyanın değişmediğini ve hiçbir zaman değişmeyeceğini bilen biz ihtiyarlar, hiçbir zaman hiçbir şey okuma isteği duymayız. Ancak genç insanlar dünyanın değişebileceği kanısını taşırlar. Bu değişimin de okuyarak elde edileceğini bilirler. Siz de bu ihtiyarın satırlarını okuduğunuza göre, dünyanın değişebileceğini sanan bir aptalsınız demektir. Bu ne demektir?.. Bu sizin genç bir insan olduğunuzu gösterir bir durumdur. Evet, genç arkadaş. Ne olur en kısa zamanda siz de bir tas ördek çorbası için yada ördek çorbası içen bir insanla tanışın ki gözleriniz kapalı olarak ölme talihsizliğinde bulunmayın…

(Kaynak: Bulunmaz, Deneme