16 Haziran 2009 Salı

Çektiklerim / 6









Hiçbir ses duymadım. Sultanahmet susuyordu. Sesini yitirmişti. Ölen bir güvercinin cılız kemiklerine sığınmış ve susmuştu. Her yerde olduğu gibi, kediler her zaman açtı. Kediler doymak bilmiyordu. Sultanahmet Camii susuyor ve kediler çoğalıyordu. Güvercinler hızla azalıyor, camiler susuyor, kediler çoğalıyordu. Bir ağaca, bir dilek çaputu gibi iliştirilmiş ve kimliğini sadece rengiyle ifade eden güvercin, tam ayaklarımın dibine düştü. Onu gördüm ve kanıksanmış bir hareketle fotoğrafını çektim.
.


Sabahın köründe, bir arabanın çarpması sonucu arka bacakları kırılan kedi, can havliyle kendisini 2. Abdülhamid Türbesi'nin duvarına attı. Adeta bir rölyef gibi duvara yapışan kedi, bir an zamanı dondurmasından sonra, Azrail'le hesaplaşmaya girdi. Kediye baktım; kedi bana baktı. Susuz bir dil ağza nasıl yapışırsa, kedi, gözlerini gözlerime öyle dikti. Gitmek zorundaydım ve gittim. Yüreğim kedide kaldı.