30 Nisan 2007 Pazartesi

Okura güvenmeyen Hilmi Yavuz

Tam bir aristokrat olan Hilmi Yavuz, neredeyse hakarete varan bir tavırla okura yaklaşıyor...

Sağcıyla sağcı, solcuyla solcu, futbolcuyla futbolcu olabilme "kıvraklığına" sahip Hilmi Yavuz, bakınız, neler saçmalıyor:

Daha başından beri, genel olarak ‘okur’ için yazmanın doğru olmadığını düşünmüşümdür. Okur için yazmak, bana göre elbet, yazar özgürlüğünü sınırlar. Okur, benim için ‘öteki’dir ve ben , ‘kendisi-için-yazar’ım. Okur için yazmayı değil ama, ‘nitelikli okur’ tarafından okunmayı isterim. Dolayısıyla, benim okurdan beklentim, onun ‘nitelikli okur’ olmasıdır. ‘Nitelikli’ olmayan bir okurla, benim yazdıklarımın herhangi bir ilişkisi olsun istemem. Olur da bir ilişki kurulursa, o zaman, benim için Mina Urgan’ın Şakir Eczacıbaşı’na söylediği şu bilgelik dolu söz geçerlidir: ‘Acaba nerede yanlışlık yaptım?’

kaynak: zaman.com.tr