26 Nisan 2007 Perşembe

victor jara / violeta parra dinliyorum

victor jara dinliyorum
ve kitapları yakıyor faşistler

kuduz bir köpek gibi saldırıyorlar
ve üretilen her şeyi yakıyor yıkıyor faşistler

kuduz bir köpek gibi havlıyorlar
ve insanları sırtından vuruyor faşistler

victor jara dinliyorum yine de
ve kitapları yakıyor faşistler


violeta parra dinliyorum
ve kitapları yakıyor faşistler

uygun adımda yürüyorlar
ve insanları uygun biçimde öldürüyor faşistler

ağızlarından söz yerine kurşun çıkıyor
ve türkülerin sesinden ürküyor faşistler

violeta parra dinliyorum yine de
ve kitapları yakıyor faşistler










esin kaynağım violeta parra:

uzun adı; violet del carmen parra sandoval, yaptığı müzikle bana esin kaynağı olan önemli bir imgedir...

şilili ozan ve müzisyen parra, nueva cancion akımını başlatarak, önemli bir işlev üstlenmiştir...

latin amerikalı protest müzik sanatçılarının da esin kaynağı olan parra, yaptıklarıyla, latin amerika kıtasının toplumsal ve müzikal yaşamına yön vermiştir...

1917 doğumlu olan parra, şili sosyalist partisi üyesi olduğundan defalarca gözaltına alınmış, baskı görmüş, işkence tezgâhına yatırılmıştır...

tüm baskılara göğüs gerip, düzenden yana tavır almayan parra, genç denilebilecek bir yaşta, 1967 yılında ölmüştür...
sloganın tam anlamıyla: anısı mücademize ışık tutuyor...

tıklayın: hilmibulunmaz.com

violeta parra'nın bir parçasını dinlemek için youtube'u tıklayın: