12 Mart 2008 Çarşamba

3. Abdülhamid - Burak Caney diyalogu

Burak Caney - Ertuğrul bey merhaba

3. Adülhamid - Merhaba

Burak Caney - Tiyatrooyun.org dan arıyoruz önemli bir konu vardı. Telefonunuzu oldukça zor buldum umarım kırmazsınız

3. Adülhamid - Sizden daha önce de aramışlardı telefonum biliniyordu sanırım

Burak Caney - Doğrudur efendim. Biz 22 kişilik bir ekibiz belki başka bir arkadaşta olabilir. Bu arada bizim telefonumuz kayıtlı telefon ve izin verirseniz konuşma kayıt olacak

3. Adülhamid - Olabilir. Ama numaranız görünmedi bende bu insanda olumsuz bir izlenim bırakıyor bunu söylemiş olayım. Buyurun sizi dinliyorum

Burak Caney - Ertuğrul bey Hilmi Bulunmaza ilişkin girdiğiniz spot hakkında bir sorum olacak

3. Adülhamid - Şart mı?

Burak Caney - Pardon anlayamadım?

3. Adülhamid - Şart mı diyorum bu kişi hakkında konuşmamız

Burak Caney - Tabi değil ama bir saptırmayla karşı.......

3. Adülhamid - Bakın sizden gelen önceki mail yada telefonla taleplere de aynı cevabı vermiştim. Ben bu kişilerle ilgili konuşmak istemiyorum. Bir hayli zamandır haklarında hiç bir şey de yazmıyorum ve yazmaya da niyetim yok, tiyatrom da onların adının geçmesini dahi düşünmüyorum. Evet bu bir sansürcülüktür ama ben bu sansürcülüğü kabul ettim göze aldım.

Burak Caney - Gayet iyi biliyoruz efendim ama

3. Adülhamid - Bende bildiğinizi biliyorum siz zaten Hilmi Bulunmaz&Coşkun Büktel uzmanı bir ekip oldunuz
karşılıklı gülüşmeler

Burak Caney - Efendim bunlara bulaşmak istememenizi gayet iyi anlıyorum bir çok kişi de nefretle ansa da bulaşmak istemiyor zira dürüst güreşmediklerinden

3. Adülhamid - Yo yo, benimki pek öyle değil. Yani benim hakkımda zaten ne yazabileceklerse yazdılar aman bulaşmayayım korkusu değil beni biraz tanıyorsanız ben bir çok konuda muhalefet yapmışımdır onlardan daha etkili makamlara. Mesela bir an bile düşünmeden facebook da açılan protesto grubuna katıldım, kendi grubumda tanıttım, insanlara yolladım, orda yorum da yaptım.

Burak Caney - Biliyoruz Ertuğrul bey bu nedenle teşekkür de ederiz size ama

3. Adülhamid - Ben sadece şunu söylüyorum tiyatrom'da adları geçmeyecek, bunun iki nedeni var birincisi ben bu siteye çok emek verdim onların adıyla yazdıklarıyla söyledikleriyle kirlenmesine içim elvermiyor, bundan da önemlisi ben onlara yanıt verdiğim dönemlerde çok eleştirildim, okurlar çok eleştirdi, ne gereği var dediler, kim bunlar değer mi dediler, o kadar benimsemişler ki benim sitemi bana karşı korudu bir çoğu, sizin tiyatrom'u bu kadar kirletmeye hakkınız yok dediler.

Burak Caney - Çok doğru

3. Adülhamid - Çok doğru diyorsunuz ama siz sürekli onlarla uğraş halindesiniz ve sayenizde iyice tanınıyorlar, 150-200 kişinin okuduğu siteleri 3 ay sonra 500leri bulursa sizin sayenizde olacak. Ben size sormak istiyorum tiyatrooyun.org sadece Hilmi Bulunmaz ve Coşkun Büktel'e karşı bir cephe olması için mi açıldı?

Burak Caney - Hayır efendim olur mu öyle şey

3. Adülhamid - Ama şu an yaptığınız bu. Yani tamam tiyatro haberleri de var ama onlar çok gölgede kalıyor. Açık konuşayım bana göre sizin amacınız sadece bu ikiliyle ilgili bir cephe oluşturmak ama bunu güçlü bir şekilde yapabilmek için genel bir tiyatro sitesine dönüşerek ciddi, profesyonel bir site gücüyle bu mücadeleyi yapmak. Yani diğer tiyatro haberlerini ve tiyatroyu sanki biraz kullanıyorsunuz gibi geliyor bana

Burak Caney - Ertuğrul bey bakın bildiğim kadar bizim sitemizin öncülüğünü yapanlarla yazışmalarınız oldu. Bizim amacımız nitelikli ve tiyatronun ihtiyacı olan bir site yapmak ama tabi ki bu arada uğraşılması gerekenler varsa uğraşılacak. Hem siz de sağolun destek verdiniz ve bildiğim kadar sizlere verilmiş bir söz var

3. Adülhamid - Ya ben destek verdim, şu şartla verdim. Genel bir tiyatro haber, yorum sitesi olacaksa veririm dedim. Ben bütün tiyatro sitelerine destek veririm açın telefon Kemal Başar'a sorun, tiyatro keyfi ilk açıldığında ben Kemal Başar diye biri var mı yok mu sanal mı gerçek mi varlığını bile bilmediğim tanımadığım kişinin sitesine de destek verdim. Ben bu yeni site tanınsın diye 15 gün tiyatrom sitesini tiyatro keyfine yönlendirmiştim tiyatroma giren önce kısa bi açıklama sonra otomatik geçişle tiyatro keyfini karşısında buluyordu. Can Doğan'a sorun , yada Enver Başar'a. Daha bu yaz portal sorunu oldu Tiyatro Dergisine köşe ayırdık. Yani aşırı amatör siteler, topluluksiteleri değil ama genel amaçlı sitelerle her zaman yardımlaşma içinde olduk. Biz ticaret yapmıyoruz ki rekabet olsun. Ben bugüne kadar tiyatrom'dan bir tek lira kazanmadım bir tek liralık paralı reklam almadım. Reklam vermek isteyene bana aykırı bir ürün yada tanıtım değilse yollayın ben koyarım para gerekmez reklam almıyorum dedim. Pardon konuyu dağıtıyorum ama yani size desteğim özel bir destek değil. Ha bir de sanat sitelerinden uygun olmayan sitelere geçiş olmasın kampanyasını "hayhay olmasın" deyip duyurmuştuk

Burak Caney - Konudan bir hayli saptık ama bunları da konuşmamız iyi oldu tabi. Aslında sizinle bir söyleşi yapıp yayınlasak?

3. Adülhamid - Yok teşekkür ederim.

Burak Caney - Neden istemiyorsunuz?

3. Adülhamid - Mantıken gerek yok çünkü aynı kitleye hitap ediyoruz. Tiyatro seven ve internette dolaşan kişiler sizi okuyorsa bizi de okuyordur ve zaten yeterince tanıyorlar. Siz de biz de tiyatrocuları tanıtalım daha doğru olur.

Burak Caney - Bende tiyatrocuyum Ertuğrul bey

3. Adülhamid - O zaman ben sizinle söyleşi yapayım (gülüşmeler) İsminiz ne bu arada?

Burak Caney - .................

3. Adülhamid - Özür dilerim tanımıyorum ama google da aratırım (gülüşmeler)

Burak Caney - Ertuğrul bey sizinle uzun bir söyleşi konusund aısrarcı olacağız bu gündemimizde var zaten ama ben şimdi o konuyu geçiyorum

3. Adülhamid - Pardon bu arada benim biraz dışarı çıkmam gerekiyor daha sonra devam etsek?

Burak Caney - Pardon çok özür dilerim en baştan sormalıydım uygun musunuz diye

3. Adülhamid - Uygun olmasam zaten söylerdim sorun yok ama beni bi yarım saat sonra ararsanız

Burak Caney - Aslında bende bu kadar uzun süreceğini düşünmüyordum bir tek soru soracaktım uzadı. Ben sizi arayacağım

3. Adülhamid - Görüşmek üzere


(45 dakika kadar sonra)


Burak Caney - Merhaba Ertuğrul bey, bu defa hemen konuya giriyorum

3. Adülhamid - Dinliyorum

Burak Caney - Bu iki kişinin adı tiyatromda geçmeyecek dediniz ama bu hafta girdiğiniz yazıda

3. Adülhamid - Onu hemen açıklayayım, ben kendimle ilgili çok daha ağır konularda bile geçirmedim adlarını ve geçirmemde. Ama yazarlarımıza hakaret vardı ve bunu görmezden gelirsem bize yazanlara karşı haksızlık yapmış olurdum, Birisi çıkıp tiyatrom da yazanlara hakaret ediyor, tiyatrom ise bunu görmezden geliyor bu doğru olmaz gibi geldi bana. Ama manşete taşımakla da gereğinden fazla önemsedim bu ikiliyi sanıyorum bu akşam önemli bir kaç haber var yeri değişecek

Burak Caney - Peki efendim. Orda Tarkan Çuhacı ve Coşkun Irmak'ın tekzibinden söz ediliyor, Hilmi Bulunmaz'ın video kaydından dolayı bu kişilerin konuşma içeriğine ilişkin düzeltme, açıklama taleplerinden. Ve Hilmi Bulunmaz'da Evet Tarkan Çuhacı mail yolladı ama Coşkun Irmak mail yollamadı diyor ve hakkında o kadar cevaplaması gereken şey varken son bir kaç gündür bunu öne çıkarıyor

3. Adülhamid - Ya şimdi önce bunu öne çıkarmasına şaşırmamak gerek. Ne yani sizin iddialarınızı mı cevaplayacak? Haftalardır evet ben FKM de çalıştım ama şu nedenle dememiş şimdi mi açıklama yapacak, yada evet Coşkun Büktel TV ye dizi yazdıysa açıklasın, hangi dizileri yazdı, eğer TV ye o dandik dizileri yazıyorsa bir daha asla ona selam vermem mi diyecek? İkisi de sıkıştığında buldukları minik bir limana demir atıp kalacak dışardaki fırtınayı görmezden gelecek

Burak Caney - Çok doğru tespit Ertuğrul bey.

3. Adülhamid - Sizin kadar uzmanı olmasamda bende tanıdım bunları tabi (gülüşmeler)

Burak Caney - Sizin de dediğiniz gibi şimdi birisi buldu bir oyuncak, Cemal aradı mı aramadı mı aradıysa ne demedi. diğeri de buldu bir mail yolladı mı yollamadı mı.. Her şey çözüldü. Onlarca soru havada kaldı. Adam TV ye yazdım yada yazmadım, Cemal aradı ama şu nedenle, yada bir sürü soruyu görmezden geliyor. Daha da sıkışında

3. Adülhamid - Pardon konuya gelsek. Ben size bu konuyu açıklayayım. Bu arada e-mailimi açtım Coşkun Irmak bana tam olarak ne yazmıştı diye.

Burak Caney - Evet alabilir miyiz metni

3. Adülhamid - Hayır. Metni size olduğu gibi aktaracak değilim. Çünkü bu özel bir yazışma. Önce şunu söylemem gerek. Bu polemiklere adının en son karışmasını isteyeceğim kişilerden biri Coşkun Irmak'dır. Coşkun bey önce beyefendi bir insan. Nazik, kibar. Sonra üretken bir insan. Her yıl bir çok işe imza atar bizde zevkle haber yaparız. Sonra da fedakar birisi. Bugüne dek ne konuda yardım talebimiz olduysa koşarak geldi ve her zamanda tekrar tekrar söyler. Bu nedenle onun tartışma konusu yapılmasından hoşnut değilim açıkçası. En azından adı böyle polemikler içinde geçmemesi gerekecek kadar önemli bir insan. Bende mecbur kalmadıkça adını bu polemiklerde anmak istemezdim

Burak Caney - Anlıyorum efendim ama Hilmi Bulunmaz adını günde beş vakit zikir yapar gibi anıyor şu sıralar

3. Adülhamid - O Hilmi Bulunmaz, ben Ertuğrul Timur. Bilemeyeceğim. Şimdi Coşkun Irmak'dan gelen metni yayınlamadım çünkü özel bir yazışma ve kendisi de zaten ben bu konuda kamuoyuna açıklama yapmamıştım, size yapmıştım diyor yani bu da ne ilk bir süre yazamayacağını belirttiği zaman, ne de bu mailinin kamuoyuna açık olmadığı anlamına geliyor.

Burak Caney - Peki efendim yine de bir cümlede olsa koydunuz. Bunu alalım

3. Adülhamid - Şöyle. baştan anlatıyım. Ben Hilmi Bulunmaz'ın videolarını izlemiyorum, bana düşmanlık yaptığını falan bir an unutalım tüm kalbimle söylüyorum herhangi birinin videosu gibi. Denedim tahammül edemedim. Zaten bu tür yerlerde videolar kesik kesik geliyor, ağır yükleniyor. Çok fazla kendini tekrar var, çok ağır konuşuyor, konuyu dağıtıyor, sonra yeniden dönüyor bir daha söylüyor, falan falan.. bir de videolar 18 dakika, yirmi dakika yuh diyorum yani.. kademe kademe ağır yüklendiği için bu 2 misli zaman sürer.. Tamamını izlemeye kalksanız 30-40 dakika ayırmak gerek. Bu kadar vaktim olsa üstüne bir o kadar daha ekler gider oyun izlerim oyun izlemeye gidemiyorum yoğunluktan. Bir oyun izlemek heralde Hilmi Bulunmaz küfürleri izlemekten daha yararlı olsa gerek.

Burak Caney - Ama şu kadar kişi izledi diye öğünüyor. Tabi bunların yüzde dokdandokuzu merak edip tıklayıp başladıktan 15 saniye sonra bu ne be deyip kapatanlar ama bu arada sayı bir tane atmış oluyor ve onun deyimiyle okurlar eşek ya inanıyor

3. Adülhamid - Olabilir, neyse ben devam edeyim. Videolarını izlemiyorum. Sana hakaret etmiş diyorlar söyleyebileceği en ağır şeyi zaten söylemişti, yazmıştı, daha ne söyleyebilir ki deyip geçiyorum. Ancak bu videosunu mecburen izledim yazarlara laf atılıyor denilince. Önce Tarkan Çuhacı ile ilgili kısım geldi işte okudunuz, "vallahi ısrar etti abi, vallahi kıramadım ondan", "ısrar mı etti?" , "evet çok ısrar etti" tarzı dakikalarca bir konuşma. Allah allaaa dedim adam yani Hilmi Bulunmaz çok kesin konuşuyor. Yani göz göre göre de yalan söyleyecek değil ya. Tarkan ölmedi yaşıyor, yaşayan birinin söyledikleri konusunda dönüp dönüp ısrarla üstüne basa basa bu kadar da kesin konuşuyor.... Acaba birisi Tarkan'ı arayıp kendini Ertuğrul Timur olarak tanıtıp ısrar mı etti diye düşünmeye başladım. Çünkü Tarkan benim sesimi tanımaz bugüne dek hiç karşılaşmadık telefonumuzda yok birbirimizde. Yazar emaille yollar, bende yayınlarım o kadar. İçime bir kurt düştü biri Ertuğrul Timur olarak insanları mı arıyor acaba diye. Videoyu orda durdurdum Tarkan'a bir mail yazdım hemen. Şu adresteki şu videoda benim sana ısrarla protesto grubuna üye olmamı şu kelimelerle anlatmışsın Hilmi Bulunmaz'a. Ben sana böyle bir ısrar yaptığımı hatta en ufacık ısrarda bulunduğunu hatırlamıyorum. Hatta sana özel bile yollamış değilim facebook da biliyorsun bir grubu arkadaşlarına önereceksen forwardlarsın tümüne birden yollarsın. Tarkan'a da ben o şekilde yollamıştım. Neyse maili yazdım tabi hemen cevap gelmedi. Videoyu izlemeye devam ettim sabırla. Devamında işte bizim yazarlarımıza küfür geldi ardından da Coşkun Irmak işte bu nedenle ayrıldı diye onun adına açıklama da bulundu. Ama "bence bu nedenle ayrıldı" değil Coşkun Irmak işte bu nedenle ayrıldı diye kesin bir bilgiye dayalı konuşur gibi. Coşkun ırmak niye ayrıldı tiyatrom.com dan ? çünkü diye giden malum cümle. Şimdi Coşkun Irmak'la tanıştıklarını biliyorum tamam bu konuyu konuşmuş olabilirler ama asla ve asla Coşkun Irmak'ın ben oradan ayrıldım çünkü artık orada yazmak onuruma dokunuyordu, şuydu buydu diye bir şey söylemeyeceğinden çok eminim. Bu durumda Coşkun Irmak adına yapılan bir haksızlık vardı ortada. Bu Coşkun Irmak'a da haksızlıktı. İnsanlar onu söylemediği düşünmediği bir yaklaşımda tanıyacaktı. Bir tek kişi de izlese artık Coşkun Irmak gerçekte yapmadığı bir açıklama türüyle kafasında yer edecekti. Durdurdum yine videoyu ve hemen Coşkun Irmak'a da bir mail yazdım. Konuyu özetledim senin adın geçen şu cümle kurulmuş, buna ilişkin bir açıklama yapmak ister misin gibisinden.

Burak Caney - Evet yazmanız da gerekirdi

3. Adülhamid - Evet. Her ikisinden de akşam saatleri geri dönüş oldu. Tarkan Çuhacı kesinlikle böyle bir şey yok, ben hemen tekzip yollayacağım dedi ve tekzip de etti. Bir tek kelime ısrar kelimesi geçmemiş Ertuğrul abiyi severim sayarım, ondan gelen bir öneri linki de tıklamakta sakınca görmem tamam bütün bunlar ama, ısrar mı etti, evet abi gibi o uzun ve üstüne basa basa, o bayağılaşmış konuşmalardan eser yok tabi. Hilmi Bulunmaz da tekzibi yayınladı, bende Tarkan'a teşekkür ettim konu kapandı. Coşkun Irmak dan da bir süre sonra söz konusu mail geldi ve Hilmi Bulunmaz'ın onunla ilgili değerlendirmesinin tamamen kendi görüşü, kendi yorumu olduğunu, benim bildirmemin ardından Hilmi Bulunmaz'la bağlantı kurup Coşkun Irmak'ın deyimiyle bu gerçeği bildirdiğini , Hilmi Bulunmaz'ın da bu konuda açıklama yayınlayacağını söylediğini yazdı.

Burak Caney - Bağlantı kurmak deyince email mi telefon mu?

3. Adülhamid - Sizce bu önemli mi? Önemli olan Coşkun Irmak'ın Hilmi Bulunmaz'la bağlantı kurup kardeşim ben böyle bir nedenle ayrılmadım bu senin yorumun demesi değil mi? Meselenin özü bu değil mi? Bunu ister telefonla yapsın ister maille, ister posta güverciniyle.. Asıl olan Coşkun Irmak'ın Hilmi Bulunmaz'ın iddia ettiği nedenlerle ayrılmış olmaması değil mi? Önemli olan Coşkun Irmak'la ilgili yanıltıcı bir bilgi vermiş olması değil mi?

Burak Caney - Ve bu yanıltıcı bilgiyle ilgili düzeltmesini Coşkun Irmak uyardığı için girmiş olması.. kuşkusuz önemli olan bu. zaten biz de bu nedenle dedik ya saptırmak için cambazlık

3. Adülhamid - Bakın şimdi Coşkun Irmak'ın emaili önümde açtım bir daha. Evet telefonla bildirmiş. Şimdi telefonla bildirince daha mı hafifledi yada işin özünü değiştirdi?

Burak Caney - Tamam işte biz de şimdi tam bunu ispatlamay çalışıyoruz sizi arama nedenimiz bu.

3. Adülhamid - Yarın Hilmi Bulunmaz bunu okuyunca manşeti şöyle olabilir Ertuğrul Timur 72 saat sonra Coşkun Irmak'ın beni maille uyarmadığını açıklamak zorunda kaldı.. Ama devamında telefonla uyardı çünkü de yazmadan. (gülüşmeler

Burak Caney - Evet aynen böyle. İşte Coşkun Büktel de bunu yapıyor ya günlerdir. İş mahkemelik olmuş zaten telekomdan kayıtlar çıkacak ama şu konuşmanın kaydı var mı Cemal telefonda mı dedi yoksa msn de mi dedi

3. Adülhamid - Yani işte dediğim gibi nerden tutsan elinde kalıyor onlarla ilgili her şey.

Burak Caney - Neyse yani Coşkun Irmak Hilmi Bulunmaz'a yorumuyla ilgili bir uyarıda bulundu sonuç olarak

3. Adülhamid - Uyarı denir mi? Denebilir. Yani kardeşim ben öyle bir nedenden ayrılmadım diye bildirimde bulunuyorsa evet uyardı denebilir.

Burak Caney - Peki Ertuğrul bey. Sizi çok yorduk. Ama güzel ve keyifli bir konuşmaydı

3. Adülhamid - Ben daha keyifli konuşmalarda yaparım ama bu konuda aramazsanız. Tiyatronun çok ama çok daha önemli sorunları var. Bakın bana onlarla ilgili sitemizde yazan bir genç arkadaşım geçen bir takım açıklamalarda bulundu bu size gelse günlerce manşet yapardınız. Ben direk bana karşı yapılmış olduğu halde, direk bana bunlar dünyanın hakaretini ettiği halde o genç kardeşimize dedim ki boşver, onlarda öyle işte, biz işimize bakalım

Burak Caney - Şimdi bunu merak ettik ama

3. Adülhamid - Yok boşverin dedim ya tiyatronun çok daha önemli sorunları var bak İzmir'de sahne kapanıyormuş

Burak Caney - Peki Ertuğrul bey tekrar teşekkürler

3. Adülhamid - İyi akşamlar


Not: Bu konuşmayla ilgili olarak akşam saatlerinde biz ön haberimizi ve manşetimizi girdikten sonra Ertuğrul Timur'dan aldığımız e-mailde Hilmi Bulunmaz Coşkun Büktel'den Telefonla talimat aldı şeklindeki yaklaşımımızı uygun bulmadığını, buna talimat değil uyarı yada bilgilendirme denilebileceğini, Coşkun Irmak'ı telefonlarla talimat veren biri gibi yansıtmanın doğru olmayacağını açıklamıştır. Fakat o Ertuğrul Timur'un yaklaşımıdır. Bize göre bir kişi diğerini uyarıp açıklama yapmaya mecbur bırakmıştır ve bu talimat olsa bile hakkında yanlış izlenin bırakılan kişinin talimat vermeye hakkı vardır. Eğer Coşkun Irmak ben talimat vermedim deme gereği duyarsa bize mail yollayabilir, nasıl olsa kendisine isnat edilmiş açıklamalara açıklama getirme konusunda duyarlı davranmaktadır.

(Kaynak: Burak Caney, "TELEFON SÖYLEŞİSİ")