30 Mart 2008 Pazar

Tiyatro Yüzleşme




İstanbul Devlet Tiyatrosu oyuncularından Musa Uzunlar ve Zeynep Utku'nun rol aldığı oyunumuza bekliyoruz. Oyunumuz 31 Mart 2008 Pazartesi günü saat 19.30'da Fransız Kültür Merkezi'nde ve 14 Nisan 2008 Pazartesi günü saat 20.30'da Oyun Atölyesi'nde seyirci ile buluşacak.
.
Ayrıntılı bilgi için 0534 438 60 77 no'lu telefonu arayabilirsiniz.
.
***
.
Oyunun çevirmeni, oyuncusu, dekor/kostüm tasarımcısı Zeynep Utku, tek başına oyunu yaratıyor. Her bölümde son derece başarılı. Musa Uzunlar oyunda eksiksiz oynuyor. Erkeğin bütün ruh halini elinde tutuyor. Zeynep Utku gibi son derece başarılı. Bugüne kadar görmediğiniz sıra dışı bir konuyu izlemek istiyorsanız bu gösteriyi kaçırmamanızı öneririm.
.
Yaşam Kaya - Tiyatronline
.
***
.
Tiyatroda oyunculuğa ve rejiye fazlaca önem verenlerin keyif alacağı bir oyun.. Pazartesi günleri Fransız Kültür'de oynuyor. Bence izleyin!
.
Can Törtop – Tiyatro Dünyası
.
***
.
Musa Uzunlar`ın rejisi, sahnedeki performansı, Zeynep Utku`nun çeviri, dekor-kostüm tasarım ve oyunculuğu, i97o`lerin Fransa`sından bir kesit sunuyor. İzleyiciye huzur, gündelik duygulara onay vermek yerine tedirginlik yaratmayı seçmiş. Deneyimin önemini tartışan günümüz insanı bu oyunu dene-yimlemeli, sonucu sarsıcı, şaşırtıcı olabilir.
.
Hande Demircioğlu – BirGün Gazetesi
.
***
.
İlk bakışta sıradan bir kadın-erkek ilişkisi gibi görünen oyun ancak arka planda insanın ruhsal aynasını metafizik ve psikolojiyle gözler önüne seren oyunun ilham kaynağı ise başıboş küçük bir kedi. Carriere bu hikâyeyi 2003`te The Independent `ta çıkan yazısında "1967`lerdeydik. Evde yalnızdım. Pencere açıktı ve bir kedi girdi içeri, varlığıma tamamen kayıtsız eve postu serdi. Onu evden çıkarmak için her şeyi yaptım, nafile. İkinci gün boş vermeye başladım. Üçüncü gün ona yiyecek bulmak için dışarı çıktım... Geri döndüğümde gitmişti, bir daha dönmemek üzere" diye anlatıyor.
.
Radikal Gazetesi