15 Eylül 2007 Cumartesi

ŞİİRİMİN ORTASINDAN ARABA GEÇTİ!..

Tevfik Yalçın


Antoloji sitesinde yayımlanan "Otobankızı Zarife”Şiirimin içindeki “Yol” sözcüğünden Araba Geçiyor…


www.antoloji.com/tevfik_yalcin de yayımlanan şiirim: “Otobankızı Zarife” nin ikinci kıtasındaki; birinci mısrasında:”Söylesene Zarife otoban yol mudur?” dizelerindeki “yol” sözcüğünü Önce kırmızı ile bolt olarak yazıldığını görünce “sanırım bir dilbilgisi kuralı hatası var!?” dedim. İnceledim; bir hata göremedim… Sonra maus tuşunu “yol” sözcüğünün üzerine getirip tıklayınca; gördüğüme inanamadım!? Bir video reklam açıldı ve başladı oynamaya…. Şiirin bulunduğu sayfada (şiirin dışında) bu reklam yer alsa; “ne yapalım site para kazanacak…” der geçerdim. Ancak bir sanat eserinin bütünlüğünü bozacak, ona zarar verecek derecede çıldırmış ve kural tanımaz bu kafa; nasıl bir düşünce sisteminin ürünüdür? Merak ediyorum… Hemen antoloji yöneticilerine bu konuda bir uyarı yazdım. Arkasında reklama konu olan araba firmasının internet adresinden yöneticilerine bilgi verdim. Sonucu merakla bekliyorum. Diyorum ki iyi ki heykel yapmıyorum… Düşünsenize bir çıplak heykelime bir de bakmışım don giydirmişler, yada oturan bir heykelimde bir yazı: ” …. Klozetleri” Bu konuda tüm belge ve yasal dayanakları topladım. Ayrıca bu şiirim şarkı olarak da bir albümde yayımlanıyor… Bu konuda 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu:

“3. Eserde değişiklik yapılmasını menetmek:
Madde 16 - Eser sahibinin izni olmadıkça eserde veyahut eser sahibinin adında kısaltmalar, ekleme ve başka değiştirmeler yapılamaz.
Kanunun veya eser sahibinin müsaadesiyle bir eseri işliyen, umuma arzeden, çoğaltan, yayımlıyan, temsil eden veya başka bir suretle yayan kimse; işleme, çoğaltma, temsil veya yayım tekniği icabı zaruri görülen değiştirmeleri eser sahibinin hususi bir izni olmaksızın da yapabilir.
Eser sahibi kayıtsız ve şartsız olarak izin vermiş olsa bile şeref veya itibarını yahut eserinin mahiyet ve hususiyetlerini bozan her türlü değiştirmelere muhalefet hakkını muhafaza eder. Bu haktan sözleşme ile vazgeçmek hükümsüzdür.”

Görürüyoruz; yasa bu konuda çok açık. Şimdi ne yanıt alacağız onu bekliyoruz…. Bekleyelim: Bakalım ne diyecekler!?.

tıkla